Sidor

tisdag 21 juli 2009

BFF

"Skjut mig, jag tittar på 'Paris Hiltons new BFF'" säger 16-åringen när jag går förbi tv:n.

Varför det? Jag tittade själv på den för en liten stund sedan. Hon ler lyckligt.

I morse kom hennes egen BFF hem från Spanien där hon bor sedan flera år. Vanligen ringer hon mig först och vi arrangerar så att hon kan väcka 16-åringen med ett glas vatten eller något lika kärvänligt.
Igår kväll fick jag frågan om jag hört från BFF:en. Nej, kunde jag helt sanningsenligt svara. Säkert det? frågade hon misstänksamt. Absolut sade jag.
I morse ringde BFF:en, hade precis kommit hem.
"Hon sover" sade jag. "Perfekt" sade BFF:en.
Sedan satt de på 16-åringens rum i tre timmar innan de susade iväg.

Vart de skulle? Åh, bara till Apoteket. För att köpa sisådär 60 kondomer. Kondomer är nämligen väldigt dyrt i Spanien och kan bara köpas av de som är över 18.
O Tempora! O Mores!

Inga kommentarer: