Sidor

tisdag 26 augusti 2008

Too much dating?

Det finns en okänd folksjukdom, som jag själv lider av; Ansiktsblindhet.
Hos mig är den kombinerad med en sällsynt svår form av Namnafasi.

Det innebär kort och gott att jag aldrig kommer ihåg ansikten, och i de sällsynta fall jag gör det inte har en djävla aning om vad de kan tänkas heta.

Eller, så som jag tycker att det alltid händer när jag hälsar på någon; Ett fast handslag, en stadig, ärlig blick in i mina, en mun som öppnar sig och ut kommer "Umsson" eller möjligen "Hrmdahl". Nästa offer kommer fram, samma procedur upprepar sig, och när kvällen lider mot sitt slut har jag sagt"Och hur är det med DIG då?" sjuttioelva gånger för att undvika att behöva säga namnet.

Träffar jag folk på stan, simulerar jag utsökt blindhet, möjligen fram till dess en person hejdar mig genom att ställa sig i min väg och indikera att han/hon minsann vet att jag inte är varken döv eller blind och dessutom vill denna person prata!

Inte ens i bästa fall är jag bra på kallprat och när jag förflyttar mig tänker jag oftast djupa tankar som "Undrar om de fortfarande har rea på Lindex" eller "Bara fem minuter på Åhléns parfymavdelning, jag lovar!" och vill helst inte bli störd.
Mina två räddningsplankor är frågorna: "Hur är det på jobbet" och "Hur mår ungarna, då?"
Funkar jättebra utom för arbetslösa, barnlösa singlar.
Och utom den gången mannen tittade intresserat på mig sade: "Det är bra på jobbet, du har en ny tid hos mig i morgon."
Det var min tandläkare.
Ja, vad fan! Har ju bara sett honom med halva fejan täckt med munskydd!

Det är när det kommer till dejter som det blir verkligt trixigt.
Jag kan ju inte gärna säga: "Hej Master_Dominator! Hur står det till?"
Eller "Hej, kåt_ung_man@hotmail.com! Läget?
Man ju minst tre olika namn att komma ihåg; Nicket på sajten, namnet i hotmailadressen och det riktiga namnet.
Detta förutsätter att jag faktiskt träffat människan ifråga IRL och kommer ihåg hur han ser ut..

På senaste tiden har alldeles för många okända(såklart) män hälsat på mig på stan.
Jag misstänker för många fikadejter.
För gud förbjude att jag knullat mannen ifråga.

Inga kommentarer: