Sidor

fredag 2 oktober 2009

Minne

En av de märkligare konsekvenserna av ny teknik är de små minneskort som tillhör snart varje teknisk pryl man införskaffar. Är man som jag dessutom pryltokig, inser man snart att ens medfödda tankspriddhet i kombination med dessa småprylar kan göra ens minne till en episkt stor katastrofzon.

Telefonnummer? I mobilens eget minne eller på minneskortet? Kanske på sim-kortet, rentav? Eller möjligen på det där minneskortet som ersattes av ett med många fler GB på?
Eller vänta nu, kanske jag ringde det numret för så länge sedan att det finns på den gamla telefonen? Eller på den gamla telefonens gamla minne? ELLER på det gamla simkortet i den gamla telefonen?

För inte bryr jag mig längre om att lära mig några nummer utantill numera.

När det nu finns minneskort i telefonerna, menar jag.

Inga kommentarer: