Sidor

lördag 7 november 2009

Swing it, magistern..?

Jag råkar tycka att människors sexualitet är bland det intressantaste som finns, och jag har alltid betraktat mig som tämligen vidsynt och öppen för alla de olikas sorters läggningar som finns - vidsynt som i "jag-kan-tänka-mig-att-prova-allting-åtminstone-en-gång".
Det har funnits vissa restriktioner i min vidsynthet, tämligen självklara saker som att medvetet samtycke måste finnas med, vilket utesluter barn, djur, högerpartister och frireligiösa.
Med de två sistnämnda kan jag ALDRIG samtycka nämligen, sex eller inte sex.

Jag ska väl med en gång säga att jag inte finner mycket tillfredsställelse längre i cybersex, telefonsex, krogragg, knullkompisar, dominans eller för den delen bondage, men jag kan stolt säga att provat, det har jag.

Men något jag inte kunnat förmå mig att uppskatta är konceptet med flervalssex, dvs att involvera mig själv i en sexuell gärning med ett flertal partners.
"Whoa!"har jag tänkt. "Visserligen finns det tre möjliga kroppsöppningar, men jag tror jag vill har de icke-ockuperade i reserv. T ex om något av dem behöver renoveras."

Speciellt har jag haft svårt att förstå poängen med att vara Swinger.

För det första: Precis som med harem, ser jag möjligheterna till komplikationer som OÄNDLIGA. Två personer i ett par som delar en upplevelse, delar ju aldrig exakt samma känslor under och efter. Ja, jag vet att svartsjukan ska vara bortterapeutad innan man blir aktiv swinger, men för hur många funkar det?

För det andra: Hur kul är sex när man är med någon för första gången? Man kommer dit med personen som man trimmat till fulländning och som skulle kunna få en att komma i sömnen och hamnar förmodligen inte med detta proffs, utan med fullständiga amatörer i facket.
Ska det INTE bli så, kan man ju lika gärna etablera en fyrkant med valfritt par och lära upp sig på dessa.

För det tredje: Det verkar bara finnas Swingers i medelålderna och jag vet med mig själv att ytterst få av oss är någon direkt ögonfröjd. Dallriga bukar, sladdriga bröst, rynkiga, platta rumpor och blåådriga lår, förhårdnade, torra fötter, glesnande köns- och huvudhår...
Ja, ni förstår ju själva! Mitt estetiska sinne hade gett mig magsår i en sådan miljö, för att inte tala om de folkbildningsaktiga lokaler som swingers verkar trivas bäst i, med omklädningsrum, låsbara skåp och tunna skolgympamadrasser. Urk!

Det verkar finnas fler som tycker som jag:

"Tvärtemot vad som gällt tidigare år så har danska swingersklubbar nu brist på män i 20- och 30-årsåldern som kommer ensamma till klubbarna för att ha sex med okända. Folk tror inte att det är sant men det är faktiskt ett stort problem, säger Henning Moosman som äger en Swingersklubb på Amager, till MetroXpress.
– Jag har många dagar när unga tjejer på 20-23 år kommer till klubben men får gå hem med oförrättat ärende för att de inte hittar någon som de vill ha sex med."

Notera vad som faktiskt sägs: De kan inte hitta någon bland alla deltagande som de vill ligga med. Inte att det finns för få män...

Inga kommentarer: